თანამედროვე საგანმანათლებლო სისტემაში STEM საგნების (მეცნიერება, ტექნოლოგია, ინჟინერია და მათემატიკა) სწავლება სულ უფრო მეტ მნიშვნელობას იძენს. თუმცა, ხშირად ეს საგნები ბავშვებში შფოთვასა და დაბალ თვითშეფასებას იწვევს. როგორ შეგვიძლია პოზიტიური ფსიქოლოგიის პრინციპების გამოყენებით დავეხმაროთ მოსწავლეებს თავდაჯერებულობის გაძლიერებაში?
რატომ არის მნიშვნელოვანი თვითშეფასება STEM-ის სწავლებაში?
ძლიერი თვითშეფასება პირდაპირ უკავშირდება აკადემიურ წარმატებას. როდესაც ბავშვს სჯერა საკუთარი შესაძლებლობების, ის:
უფრო მეტად არის მოტივირებული გადალახოს სირთულეები
ნაკლებად ეშინია შეცდომების დაშვების
უფრო ადვილად სწავლობს ახალ კონცეფციებს
აქტიურად ერთვება საკლასო აქტივობებში
პოზიტიური ფსიქოლოგიის მიდგომები STEM საგნების სწავლებაში
მნიშვნელოვანია ბავშვებს ვასწავლოთ, რომ ინტელექტი და უნარები არ არის ფიქსირებული – ისინი ვითარდება პრაქტიკითა და შრომით. ეს მიდგომა გულისხმობს:
წარუმატებლობის განხილვას, როგორც სწავლის შესაძლებლობას
შეცდომების ნორმალიზებას სწავლის პროცესში
ყურადღების გამახვილებას პროგრესზე და არა მხოლოდ საბოლოო შედეგზე
ყველა ბავშვს უნდა ჰქონდეს საკუთარი, ინდივიდუალური მიზნები, რომლებიც:
არის რეალისტური და მიღწევადი
იძლევა თანდათანობითი პროგრესის საშუალებას
შეესაბამება მათ ინტერესებსა და შესაძლებლობებს
ასევე, მნიშვნელოვანია ეფექტური უკუკავშირი, რომელიც უნდა იყოს:
კონკრეტული – აღწერს რა გააკეთა ბავშვმა კარგად
პროცესზე ორიენტირებული – აფასებს ძალისხმევას და სტრატეგიებს
კონსტრუქციული – სთავაზობს გაუმჯობესების გზებს
პრაქტიკული აქტივობები თვითშეფასების გასაძლიერებლად

1. პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება
წაახალისეთ ჯგუფური მუშაობა რთულ პროექტებზე
მიეცით ბავშვებს არჩევანის თავისუფლება პროექტის თემის შერჩევაში
უზრუნველყავით საკმარისი დრო ექსპერიმენტებისთვის და კვლევისთვის
ასწავლეთ ბავშვებს ყოველდღიური მიღწევების აღრიცხვა
წაახალისეთ მცირე წარმატებების აღნიშვნა
დაეხმარეთ პროგრესის ვიზუალიზაციაში
3. როლური მოდელების გამოყენება
გააცანით წარმატებული მეცნიერებისა და ინჟინრების ისტორიები
მოიწვიეთ STEM სფეროს პროფესიონალები პრეზentaციებისთვის
გამოიყენეთ მრავალფეროვანი როლური მოდელები სხვადასხვა სქესის, ეთნიკური წარმომავლობისა და სოციალური ფონის წარმომადგენლების ჩათვლით
პოზიტიური ფსიქოლოგიის პრინციპების ინტეგრირება STEM საგნების სწავლებაში მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს ბავშვების თვითშეფასებასა და აკადემიურ მოსწრებას. მთავარია გვახსოვდეს, რომ ყველა ბავშვს აქვს პოტენციალი წარმატების მისაღწევად, თუ მას სათანადო მხარდაჭერა და წახალისება ექნება. ჩვენი როლი, როგორც მშობლებისა და პედაგოგების, არის შევქმნათ გარემო, სადაც ბავშვები თავს უსაფრთხოდ და თავდაჯერებულად იგრძნობენ STEM საგნების შესწავლისას.
გაეცანი სტეპ სკოლის პროგრამებს, ხოლო მიღების წესთან დაკავშირებით დეტალური ინფორმაციისთვის შესაძლებელია, ასევე, მოითხოვო პერსონალური კონსულტაცია.